Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 15. 9. 2019 svátek má Jolana

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
10
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech
10
Antonín Havlík
10. září 2019, 10:34

Pod Prahou vyhloubí rozměrné tunely propojující linky metra. Jezdit jimi budou dvoupatrové vlaky pro 800 cestujících

Provrtaná Praha bude možná realitou už za dvacet let. Nový tunel by měl propojit stanice metra a vlaku – v jaké je Metro S nyní fázi?

Antonín Havlík
10. září 2019, 10:34

Praha potřebuje modernizaci železnice, shodli se v ROPIDu. Díky integraci vlakové dopravy do systému MHD se za posledních deset let se zvedlo její využití o sto procent. Obyvatelé okrajových částí ji využívají každý den jako nejpohodlnější a nejrychlejší formu přepravy do zaměstnání či školy. Informuje o tom server Blesk.cz.

 

Aby se zamezilo přecpaným vlakům, bylo by třeba snížit intervaly mezi jednotlivými spoji. To si však žádá nákladné rekonstrukce – často při nich dochází k rozšíření kolejové tratě, například z dvoukolejných na čtyřkolejné.

 

Návrh Metra S z roku 2017

Pod Prahou vyhloubí rozměrné tunely propojující linky metra. Jezdit jimi budou dvoupatrové vlaky pro 800 cestujících

 

 

Praha by tak teoreticky za 20 let měla dostat „meziměstské metro“ propojující vlaková nádraží a stanice metra. Vysokorychlostním tunelem by měly jezdit každých pět minut. O přepravu se má starat dvoupatrový vlak, kam si sedne 800 cestujících. Vzniknout by měly jak úplně nové zastávky, tak takové, které se napojují na ty stávající

 

O projektu se hovořilo již před dvěma lety jako o Metru S. V jaké fázi je nyní?

 

SŽDC podle informací deníku momentálně připravuje zadání veřejné soutěže na studii proveditelnosti železničního uzlu. A zatímco vyhlášení soutěže má proběhnout už letos, vypracování komplikované studie potrvá dva roky. Pak teprve bude možné odhadnout, kdy by se mohlo začít na projektu pracovat i v terénu.

Náhledový obrázek: pxhere.com Tagy: vlaky, železnice, praha
Ohodnoť článek
8
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK

NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější