Assassin's Creed má zálusk na titul nejlepšího filmu natočeného dle blockbusterové hry.
Nemohu si pomoci, Assassin's Creed se mi zatím velmi zamlouvá. Herní svět miluji, a i když mě s výjimkou Black Flag naposledy nadchl před cca pěti lety, oplývá obrovským potenciálem. Jsem velmi rád, že Justin Kurzel a spol. si uvědomili, že pokud ho chtějí přenést na stříbrná plátna, nebude jim stačit jen okopírovat příběh a natočit ho na kameru s pár akčními scénami. Pojali to po svém, a tak bude zcela odlišný přístup do Animusu, dostaneme se hlouběji do struktur Absterga a více se zaměříme na současnost.
Minimum zeleného plátna, maximální úsilí přinést co možná nejlepší a nejautentičtější zážitek z filmu, ať už ze strany tvůrců nebo herců. Minimální tohoto aspektu se skutečně bát nemusíme, protože hlavní role přebrali Michael Fassbender, Jeremy Irons, Brendan Gleeson nebo Michael K. Williams. Režíruje již zmíněný Justin Kurzel, zodpovědný i za Macbetha, kde také spolupracoval s Fassbenderem a Marion.
Děj se soustřeďuje kolem postavy jménem Callum Lynch. Ten před trestem smrti unikne jen díky tajnému projektu společnosti Abstergo, která díky revoluční technologii dokáže promítnout vzpomínky našich předků. Callum tak zjistí, že je potomek kdysi slavného vraha Aguillara žijícího během španělské inkvizice v roce 1491. Následně prožije události ze života svého předchůdce a uplatní je v přítomnosti. Někoho to možná nepotěší, ale minulost bude tvořit cca třetinu filmu. Zbývající dvě budou probíhat v současnosti. Je to logický krok vzhledem k tomu, jak nákladné muselo být natáčení scén v minulosti, nemluvě o tom, že jde o první film z připravovaného univerza, takže se do něj ještě nemohlo nalít tolik peněz. Na druhou stranu je asi i dobré, že se režisér Justin Kurzel zaměří na současnost, snad dostatečně objasní cech assassinů, Abstergo, Animus a všechno kolem toho.
Nevíme, zda se bude scénář zabývat i Úlomky ráje a jinými záludnými dějovými linkami z her, které zůstaly nevyřešeny a pravdeopdobne se nevyřeší už nikdy. Zmiňuje se však jakýsi artefakt, takže naděje na propojení s hrami zde je. Je potřeba si uvědomit, že jde o herní adaptaci, ale v první řadě se kompetentní snažili vytvořit skvělý film, což by nefungovlalo, pokud by chtěli převést hru na plátna doslova. Ve snímku uvidíme postavy ze hry, avšak ne ty nejdůležitější, jakými jsou Altair nebo Ezio. Co se vybavení týče, měli bychom vidět zbraně známé z herní ságy. Assassin's Creed dorazí do kin po neuvěřitelně zdlouhavé pre-produkci a problémech s natáčením 20. prosince 2016, a pokud se chcete dozvědět ještě více informací, klikejte sem.