Konkurence v oblasti on-line rozvážek se přiostřuje.
Německý obchodní řetězec Lidl spustil zkušební provoz svého nového e-shopu. Jeho webové stránky jsou zatím uzamčeny. Možnost prvních testovacích nákupů dostalo na 9,5 tisíc testerů, konkrétně však jde pouze o zaměstnance Lidlu a jejich rodiny. I přesto již víme, jak bude internetový obchod vypadat a jaký sortiment má nabízet.
V Česku se velmi rychle rozšiřuje trh prodeje potravin po internetu. Je to komfortní, rychlé a návykové. Velikáni kamenných prodejen si samozřejmě tohoto trendu všímají a po Tescu přichází teď i Lidl. Jeho tuzemská odnož je teprve čtvrtým e-shopem Lidlu na světě a prvním ve střední a východní Evropě. Už to svědčí, jak důležitý pro ně náš trh je.
Pilotní provoz má pomoct odhalit případné nedostatky, a pokud všechno půjde jak má, můžeme se podle tiskové mluvčí Lidlu, Zuzany Holé, těšit velice brzy na spuštění i pro všechny zákazníky.
„Start prvního tohoto e-shopu znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v České republice. Pevně věřím, že zátěžová zkouška pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ okomentoval start pilotního provozu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.
E-shop by měl v prvních měsících provozu nabízet zatím jen spotřební zboží.
Logistické centrum sídlí v Plzni. Svůj provoz zahájilo už loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Je ze všech logistických center pro e-commerce Lidlu největší. Na 44.000 m2 skladovací plochy tu skladují přes 19 000 druhů artiklů. Centrum obsluhuje 1 100 zaměstnanců 24 hodin denně tak, aby zboží bylo nejpozději do tří dnů připraveno k expedici. Nyní vydá průměrně půl milionu kusů zboží týdně. V budoucnu by chtěli tento objem zdvojnásobit.
Jak to uvnitř ligistického centra vypadá? Podívej se do naší galerie.