Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
19. července 2018 v 17:07
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Hráči ve Fortnite za kostýmy a tanečky utratili už 1 miliardu dolarů

TECH
Uložit Uložené

Tvůrci populární hry Fortnite Battle Royale si mohou mnout ruce. Titul na mikrotransakcích už totiž vydělal přes miliardu dolarů.

Loňský titul Fortnite bezpochyby patří mezi vůbec nejpopulárnější hry současnosti. Vděčí za to zejména režimu Battle Royale, v němž proti sobě naráz soupeří 100 hráčů a vítězem se stává ten, kterému se podaří jako poslednímu zůstat naživu.

A přestože do této velkolepé bitvy mohou hráči napříč nejrůznějšími platformami naskočit zcela zdarma, autorům z amerického studia Epic Games se již podařilo v tržbách překročit horentní sumu ve výši jedné miliardy dolarů. Ve své nové zprávě to uvedla agentura SuperData.

To je obdivuhodné hned z několika důvodů. Jak totiž bylo zmíněno, jedná se o free-to-play hru, za kterou zájemci nemusí utratit vůbec žádné peníze, a aby toho nebylo málo, tvůrcům se této částky, ke které se jiná studia často ani zdaleka nepřiblíží, podařilo dosáhnout za necelý rok od vydání.

Astronomického výdělku vývojáři dosáhli díky takzvaným mikrotransakcím, na kterých bývá komerční úspěch zdarma přístupných hry obvykle založen. Prostřednictvím těch si hráči mohou pro svoji postavu nakoupit například různé taneční kreace nebo kosmetické doplňky, jako třeba nové kostýmy a oblečky. K mání je i tzv. Battle Pass, se kterým hráči mimo jiné v zápasech získávají více odměn.

Důležité je také zmínit, že firma SuperData pracovala pouze se statistikami v rozmezí loňského října a května tohoto roku. Jelikož tedy do uvedené částky nejsou započítány tržby na mikrotransakcích za letošní červen a část července, reálné číslo bude ještě o něco větší.

Dalším ohromujícím zjištěním firmy je pak to, že za pouhý květen tohoto roku strávili diváci neuvěřitelných 700 milionů hodin sledováním battle royale her. Mezi těmi Fortnite aktuálně jasně vede, diváci mu totiž věnovali celkem 574 milionů hodin svého času. Upozorňujeme, že se jedná o čas strávený pouhým sledováním hry (například na Twitchi), nikoliv jejím hraním, a to jen během jednoho měsíce.

Šílenství kolem celého battle royale žánru odstartoval zejména titul PlayerUnknown's Battlegrounds, kterým se nechali tvůrci z Epic Games inspirovat. Hra zprvu lámala jeden rekord za druhým, v tuto chvíli však dominance na scéně náleží právě konkurenčnímu hitu Fortnite a sesadit jej z trůnu bude velmi náročné.

Patříte mezi hráče battle royale her i vy? Dejte nám vědět níže v komentářích.

Domů
Sdílet
Diskuse