Mohu si zaregistrovat účet? Nová sociální síť Bluesky vsadila na exkluzivitu.
Pokud rád*a objevuješ nové aplikace, tato by neměla uniknout tvé pozornosti. Novou sociální síť Bluesky (modré nebe) je ale těžké rozlišit od Twitteru. Zobrazení profilů, statusů, barev, ale i funkce je u obou aplikací skoro totožné. Nakonec tě ani nepřekvapí, že i tvůrce je stejný. Bluesky totiž vyvinul spoluzakladatel Twitteru a bývalý generální ředitel Jack Dorsey. Informují o tom CNN a Rolling Stones.
Vývojáři spustili aplikaci ve verzi pro iOS v únoru, tento měsíc přibyla verze pro Android. Abys k ní dostal*a přístup, potřebuješ dostat pozvánku s kódem od někoho, kdo na Bluesky už je. Právě pocit exkluzivity přispěl k vysoké poptávce a spousta lidí, zejména z Twitteru, se na novou sociální síť chce dostat. Na čekací listině je aktuálně milion lidí.
Jak informuje The Rolling Stones, internetoví trollové mají nyní žně. Na sociálních sítích totiž hojně šíří nejen vtipné koláže a narážky o „čistě náhodné“ podobnosti dvou sociálních platforem, ale také o masovém FOMO (fear of missing out neboli strach, že něco prošvihneme).
„Je trochu legrační, jak jsme si léta stěžovali na správu Twitteru za Jacka. Elon ji pak převzal, a to takovým špatným způsobem, že když Jack vytvořil Twitter č. 2, všichni voláme: ‚Pusť mě tam, pusť mě tam!‘ “ uvádí jeden z účtů Twitteru.
Bluesky k sobě přetahuje nespokojené uživatelstvo z Twitteru
Pomocí aplikace může uživatelstvo zveřejňovat a sledovat krátké statusy v čase, stejně jako na Twitteru. Mezi aplikacemi je ale přece jen menší rozdíl. Na Bluesky dosud neexistují žádné hashtagy a není zde možnost posílání přímých zpráv. Tvůrce navíc tvrdí, že funkce „exkluzivity“ poskytuje větší kontrolu nad tím, jak je služba provozována, jak jsou data ukládána a obsah moderován.
Počet stáhnutí Bluesky se na Apple App Store odhaduje na více než 375 000 a čekací listina je i nadále zaplavena žádostmi o registraci. V Google Play je aplikace Bluesky stažena více než stotisíckrát.
Podobně jako sociální platforma Mastodon i Bluesky oslovuje řadu lidí z Twitteru, kteří jsou od „éry“ nového majitele Twitteru Elona Muska nespokojení s kontroverzními změnami, kterými si platforma prošla. Jde například o odstranění „modré fajfky“ u ověřených účtů. Starý systém byl vyměněn za placené předplatné na Twitter Blue. Situaci Twitteru po převzetí Muskem jsme komentovali v našem samostatném článku.