Připravovaná hororová hra Hello, Neighbor! hráče postaví před nepřítele s umělou inteligencí, jaká tu ještě údajně nebyla.
Jak dobře znáte svého souseda? Skutečně se jedná jen o obyčejného bezúhonného chlapíka, nebo pod maskou zdánlivé nevinnosti skrývá ohavné tajemství? Podobné otázce budeme čelit v připravované hře od studia Dynamic Pixels s názvem Hello, Neighbor!, v níž se hráč ocitne v kůži hlavního hrdiny, který se stěhuje do nového domu v na první pohled poklidném a tichém sousedství. Zdání však může šeredně klamat. Kdo je váš tajemný soused žijící ve velkém domě naproti přes ulici a proč si proboha tak důkladně zatloukl dveře vedoucí do sklepa? Co tam dole asi skrývá? Ostatky zvídavých cizinců? Příšeru? Možná obojí. Přijít tomuto tajemství na kloub můžeme jen jedním způsobem, a to tak, že do zabarikádovaného suterénu sami vstoupíme. To ale nebude ani zdaleka snadným úkolem.
Mezi námi a rozluštěním záhady bude stát vyspělá umělá inteligence tajnůstkářského majitele protějšího domu, o níž autoři prohlašují, že na rozdíl od ostatních moderních her, bude celková chytrost a lstivost protivníka na podstatně vyšší úrovni. Náš soused totiž podle slov tvůrců bude sbírat informace o hráčově pohybu, taktikách či rozhodnutích a na základě analýzy těchto získaných dat bude AI reagovat vhodnými protiútoky, připravovat pasti a osnovat plány, jak hráči zabránit v jeho snažení. Jednoduše řečeno, čím déle budete hrát, tím zkušenějším a záludnějším se váš protivník stane.
Jak již bylo zmíněno výše, celý děj je situován do nového sousedství, kam se protagonista právě přistěhoval. Hráč bude mít možnost prozkoumávat svůj vlastní menší dům s jeho přilehlým okolním prostředí a pak samozřejmě onen tajemstvím opředený a značně rozlehlejší dům souseda. Majitel domu vás však nenechá se jen tak potulovat po svém pozemku, proto budeme muset využívat tichého postupu a různých způsobů, jak odlákat sousedovu pozornost, k čemuž bude sloužit především interakce s takřka všemi okolními předměty (vylákání souseda z domu je například možné hozením rajčete do okna). Ale pozor! Stejně tak objektů v okolí bude využívat i protivník. Ne snad že by házel na oplátku rajčata do okna i on vám, ale před neodbytným hráčem si například může opevnit jisté oslabené části domu, nad nimiž nemá tak dobrou kontrolu.
Nenechte se však zmást. Navzdory téměř cartoonovému vizuálnímu zpracování (jedná se o technologii Unreal Engine čtvrté generace) má mít hra místy až hororovou atmosféru, která je tvořena především kvalitním ozvučením a napínavými plíživými sekvencemi v potemnělých prostorách domovu souseda, který je nezvanému hostu neustále v patách a prakticky kdykoliv jej může polapit. A co se stane, když se dostanete do protivníkových spárů? Hráč bude přenesen na svou bezpečnou část mapy a předchozí postup bude uložen. Zároveň přijde o všechny předměty v inventáři. Hra však pořád plyne dál a neobsahuje žádné záchytné body.
Autoři z Dynamic Pixels hru Hello, Neighbor! oznámili již v minulém roce, kdy se prostřednictvím crowdfundingové kampaně na Kickasteru snažili pro vývoj od zájemců získat 100 tisíc amerických dolarů To se nakonec nepodařilo, avšak ještě pár dní před jejím ukončením oznámil šéf studia, že o hře ještě uslyšíme. A to se taky nakonec stalo. Během včerejšího dne se chystaný titul objevil na Steamu, kde od uživatelů dostal zelenou, a také víme, že vydavatelem hry se stala americká společnost tinyBuild Games. V celé své kráse by hra měla světlo světa spatřit v létě 2017, pokud se však již nyní nemůžete tohoto stealth hororu dočkat, neváhejte a přihlaste se do otevřeného alfa-testu. Z našeho pohledu hra od Dynamic Pixels zatím vypadá rozhodně slibně a vyplatí se ji sledovat, a to zejména z důvodu vysokých ambicí autorů týkajících se AI protivníka, která bude pro hru bezesporu stěžejním prvkem. Jak se líbí vám? O svůj názor se s námi můžete podělit níže v sekci komentářů.