Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. srpna 2018 17:56
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Tvůrci hitu Clash Royale přichází s novou profesionální ligou, kterou chtějí prorazit mezi mobilními e-sporty

TECH ESPORT
Uložit Uložené

E-sporty jsou čím dál populárnější, což dokazuje i nová liga v karetní hře Clash Royale. Její tvůrci věří, že by se jejich počin mohl stát prvním globálně úspěšným titulem na poli progamingu.

Když se mluví o e-sportech, většině z nás se v mysli asi jako první vybaví hraní her na počítačích nebo konzolích jako PlayStation 4 nebo Xbox One. Soupeřit s ostatními hráči na profesionální úrovni je však možné už i na mobilních telefonech, i když tato varianta zatím není oproti běžnějším turnajům na PC ani zdaleka tolik rozšířená.

Miliarda dolarů za rok

To se ale pomalu začíná měnit a přinést progaming ve velkém právě i na smartphony se nyní snaží tvůrci karetní hry Clash Royale. Za tou stojí finské studio Supercell, které díky své extrémně populární hře už během prvního roku od jejího uvedení na trh vydělalo ohromný balík ve výši 1 miliardy dolarů.

Autoři se proto rozhodli raketový úspěch titulu využít a založili takzvanou Clash Royale League, která už za pár dní odstartuje v Severní Americe. Turnaj se však ve skutečnosti ale skládá z celkem pěti lig, které zahrnují i týmy z dalších částí světa, konkrétně z Evropy, zemí Latinské Ameriky, Číny a zbytku Asie. Ti nejlepší z nejlepších se pak na konci sezóny utkají proti sobě ve světovém šampionátu.

Vysoké ambice

Jak ale tvůrci poznamenávají, hráči prý nemají očekávat něco podobného, co znají například z turnajů v Dotě 2 nebo Overwatch. „Stále se snažíme přijít na to, jak progaming na mobilech vlastně vypadá, a nemyslíme si, že by bylo správným rozhodnutím jednoduše okopírovat to, co funguje na velkých obrazovkách,“ říká pro server The Verge Ilkka Paananen, šéf studia Supercell.

Ten navíc doufá, že právě Clash Royale bude prvním titulem, kterému se na poli mobilního progamingu podaří prorazit v globálním rozsahu a profesionální hraní na telefonech tak dostane na vyšší úroveň. Nakročeno k tomu má určitě dobře a o zájem ze strany soutěžících by neměla být nouze, ostatně různé turnaje už mezi sebou krátce po vydání titulu pořádali svépomocí i samotní hráči.

Studio Supercell má tedy rozhodně velké ambice a Paananen se jimi nijak netají. „Naším cílem je vytvářet tituly, které se budou hrát po celá desetiletí a na které se nikdy nezapomene,“ prohlásil s tím, právě kompetitivní hry jako Clash Royale a e-sporty obecně hrají v plánech studia do budoucna zásadní roli. Necháme se tedy překvapit, zda se jim fenomenální úspěch karetní hry podaří zopakovat i nějakým dalším titulem a zda turnaj v Clash Royale přinese kýžené výsledky. 

Domů
Sdílet
Diskuse