Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. ledna 2024 11:14
Čas čtení 0:46
Magdalena Trajerová

Umělá inteligence na zákaznické podpoře se utrhla ze řetězu. Vyprávěla vtipy a mluvila sprostě

Umělá inteligence na zákaznické podpoře se utrhla ze řetězu. Vyprávěla vtipy a mluvila sprostě
Zdroj: Freepik/volně k užití
TECH UMĚLÁ INTELIGENCE
Uložit Uložené

AI zákaznická podpora doručovací služby DPD používala sprostá slova a označila společnost za „nejhorší doručovací firmu na světě“. Konala tak po výzvě frustrovaného zákazníka.

AI se utrhla ze řetězu poté, co ji Ashley Beauchamp po neúspěšném pokusu vyřešit svůj problém požádal, aby ho spojila se živým člověkem. Když chatbot odmítl, rozhodl se s ním Beauchamp trochu pohrát. Poprosil ho, aby řekl vtip.

„What do you call a fish with no eyes? Fsh!“ odpověděla AI. Tím to ale jen začalo. Zákazník pak vyzval chatbota, aby napsal báseň o zbytečné AI nebo třeba kritizoval svou doručovací společnost jako „nejhorší doručovací firmu na světě“. Robot mu ve všem vyhověl.

„Po aktualizaci systému ve čtvrtek 18. ledna došlo k chybě. Prvek AI byl okamžitě deaktivován a aktuálně se aktualizuje,“ vzkázal mluvčí DPD. Bát se chatovat se zákaznickou podporou se tedy zřejmě nemusíme.

Doporučeno
Rodina vyměnila byt za hotel a chce v něm zůstat do konce života. Je to levnější než mít vlastní dům Rodina vyměnila byt za hotel a chce v něm zůstat do konce života. Je to levnější než mít vlastní dům 21. ledna 2024 8:06

Ashley Beauchamp zveřejnil ve čtvrtek konverzaci s AI robotem na svém účtu X. Jeho příspěvek se během chvíle stal virálním. V současné chvíli má 1,8 milionu zobrazení a 25 tisíc liků.

Domů
Sdílet
Diskuse