Třetí čtvrtletí v roce 2023 ovládl italský módní dům, který vede z pozice kreativní ředitelky Miuccia Prada.
Lyst Index je čtvrtletní seznam nejžhavějších značek a produktů v oblasti módy, který sestavují odborníci a odbornice ze společnosti Lyst (nákupní aplikace). Níže najdeš žebříček nejvyhledávanějších a nejpopulárnějších společností za třetí čtvrtletí 2023. Na vrcholu tentokrát nenajdeš ikonické módní domy jako Louis Vuitton, Gucci, Dior nebo Balenciaga, prvenství získala značka Miu Miu, která je v plném vlastnictví společnosti Prada.
Druhé místo v žebříčku obsadila značka Loewe, která se těší popularitě díky jedinečným návrhům obuvi, kabelek i modelů oblečení zpod rukou Jonathana Andersona. Cestu na vrchol Lyst Index si postupně dláždí představitelé značek Bottega Veneta, Moncler i Saint Laurent.
V čele představenstva společnosti Miu Miu stojí dědička módního impéria Miuccia Prada, která je rovněž kreativní ředitelkou všech ready-to-wear kolekcí. Pokud sleduješ dění v oděvním průmyslu, neuniklo ti, že Miu Miu byla prohlášena za značku roku 2022 podle dat, která sesbírala společnost Lyst, přičemž zaznamenala 49% nárůst vyhledávání na internetu.
Za obrovskou popularitou italské značky najdeš zejména hravý přístup k ženskému šatníku i spolupráci s firmami jako Church's nebo New Balance v oblasti obuvi. Značka Miu Miu si získala generaci Z, která hledá jiný pohled na módu než u většiny konkurenčních výrobců. Mladistvou identitu Miu Miu možná nejlépe reprezentují uniformní návrhy volánových minisukní, barevná a metalická obuv, ale také zkrácené vrchní díly a stylové kabelky.
Třetí čtvrtletí 2023 bylo pro společnost Prada velmi úspěšné, když stejnojmenný módní dům obsadil bronzovou příčku v seznamu díky skvělým návrhům oblečení a doplňků v minimalistickém stylu, ale také zásluhou spolupráce s květinovými stánky v kampani podzim/zima 2023 a novým designem.
Naopak propad zaznamenal módní dům Versace, který na čtvrtém místě v seznamu nahradila Bottega Veneta pod vedením návrháře Matthieua Blazyho. Na vzestupu jsou také další známé značky včetně Saint Laurent (6. místo), Moncler (7. místo) nebo Burberry (10. místo), přičemž nejvýraznější posun má na svědomí Maximilian Davis, který vytáhl Ferragamo na 20. místo.
Co se týče největších módních průlomů ve vyhledávání v uvedeném období, vede značka Helmut Lang s 19% nárůstem a následuje Tory Burch se 14% nárůstem. Nejžhavější produkt je z dílen Maison Margiela, a to konkrétně ikonická obuv Tabi Mary Jane. Nechybí ani pletený svetr Miu Miu, prošívaná kabelka značky COS nebo tenisky New Balance 550.
Celý seznam najdeš na webové stránce firmy Lyst.