Adidas, Marco Polo, Braasi, Happy Socks. I tyto značky budou spolupracovat s 13letým Matějem a jeho Maappi.
O třináctiletém Matějovi, který už od narození trpí Aspergerovým syndromem s hlubokými úzkostmi, jsme už psali v září loňského roku. Matějův oblíbený koníček, kreslení map, spolu s hlubokým cítěním pro estetiku, mu pomáhají s nepříjemnými záchvaty, které už od dětství musel prožívat. Designu by se chtěl věnovat i v budoucnu, a jelikož je mimořádně cílevědomý, rozhodl se vytvořit vlastní značku Maappi.
Začal navrhovat motivy oblečení a různých doplňků, v roce 2016 se jeho výrobky objevily na pražském Fashion Weeku a spolu se svými rodiči založil sbírku peněz na crowdfundingovém serveru Hithit, kde se mu podařilo nasbírat více než dvakrát větší částku, než bylo potřeba: z původních 250 tisíc zájemci poslali přes půl milionu korun. Zisk z prodeje stylového oblečení jde na pomoc dalším autismem postiženým lidem, na diagnostiku a do témat spojených s tímto onemocněním.
Jenže teď Matějova činnost postoupila do další úrovně – jeho Maappi začnou spolupracovat s velkými značkami velkých společností. Na Sportisimo Prague Half Maratonu, který proběhne 7. dubna, si budou moci zájemci nakoupit trička adidas s motivem Matějových barevných map. „Matějovy vize tras závodů se nám moc líbily. Zároveň jsme chtěli ukázat pozitivní sílu sportu. Z každého trička z této limitované kolekce proto půjde 50 korun na podporu značky Maappi,“ řekla pro iDnes brand manažerka adidasu Zuzana Fraňová.
Po adidasu chce s Matějem navázat spolupráci i vydavatel map MARCO POLO, výrobce batohů a brašen Braasi nebo značka ponožek Happy Socks. V plánu je možná i kolekce se značkou Converse.