Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
5. března 2018 v 16:41
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Známé módní značky budou podporovat 13letého Matěje trpícího autismem. Jeho vlastní designové mapy pomáhají ostatním nemocným

ZAJÍMAVOSTI ADIDAS
Uložit Uložené

Adidas, Marco Polo, Braasi, Happy Socks. I tyto značky budou spolupracovat s 13letým Matějem a jeho Maappi.

O třináctiletém Matějovi, který už od narození trpí Aspergerovým syndromem s hlubokými úzkostmi, jsme už psali v září loňského roku. Matějův oblíbený koníček, kreslení map, spolu s hlubokým cítěním pro estetiku, mu pomáhají s nepříjemnými záchvaty, které už od dětství musel prožívat. Designu by se chtěl věnovat i v budoucnu, a jelikož je mimořádně cílevědomý, rozhodl se vytvořit vlastní značku Maappi

Začal navrhovat motivy oblečení a různých doplňků, v roce 2016 se jeho výrobky objevily na pražském Fashion Weeku a spolu se svými rodiči založil sbírku peněz na crowdfundingovém serveru Hithit, kde se mu podařilo nasbírat více než dvakrát větší částku, než bylo potřeba: z původních 250 tisíc zájemci poslali přes půl milionu korun. Zisk z prodeje stylového oblečení jde na pomoc dalším autismem postiženým lidem, na diagnostiku a do témat spojených s tímto onemocněním.

Jenže teď Matějova činnost postoupila do další úrovně – jeho Maappi začnou spolupracovat s velkými značkami velkých společností. Na Sportisimo Prague Half Maratonu, který proběhne 7. dubna, si budou moci zájemci nakoupit trička adidas s motivem Matějových barevných map. „Matějovy vize tras závodů se nám moc líbily. Zároveň jsme chtěli ukázat pozitivní sílu sportu. Z každého trička z této limitované kolekce proto půjde 50 korun na podporu značky Maappi,“ řekla pro iDnes brand manažerka adidasu Zuzana Fraňová.

Doporučeno
V dětství snil o fotbale, dnes hraje EURO 2024. Tohle je kapitán české reprezentace Tomáš Souček | VIDEO V dětství snil o fotbale, dnes hraje EURO 2024. Tohle je kapitán české reprezentace Tomáš Souček | VIDEO 21. června 2024 v 20:00

Po adidasu chce s Matějem navázat spolupráci i vydavatel map MARCO POLO, výrobce batohů a brašen Braasi nebo značka ponožek Happy Socks. V plánu je možná i kolekce se značkou Converse

Domů
Sdílet
Diskuse