Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 2. 7. 2020 svátek má Patricie

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví - Posilování
0
Simon K.
11. září 2014, 13:50
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

Dnes si něco povíme o tom, jak ovlivňuje sex naše svalové přírůstky, zdraví a zda bychom ho měli praktikovat méně často nebo naopak, jestli by bylo třeba na frekvenci přidat. Má pozitivní, či negativní vlivy na cvičení, výkon, naše svaly a celé tělo?

Simon K.
11. září 2014, 13:50
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Běžná, oblíbená činnost lidí, bez které nedokážeme žít. Ano, dnes bude řeč o pohlavním styku, souloži, sexu. Říkej si tomu, jak chceš, ale každý víme, o čem je řeč. Pokud se pro jistotu díváš na název stránky, neměj strach. Jsi správně, na fitcultu. Dnes si totiž něco povíme o tom, jak ovlivňuje sex naše svalové přírůstky, zdraví a zda bychom ho měli praktikovat méně často nebo naopak, jestli by bylo potřeba na frekvenci přidat. pozitivní či negativní vlivy na cvičení, výkon, naše svaly a celé tělo? Pokud tato otázka zajímá a chceš se dozvědět i něco víc, čti dál.

 

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

 

Naštěstí, i vědce zajímalo několik otázek, které mají co dočinění se sexem a cvičením. Tato loňská studie, aplikovaná na mladé, zdravé páry ve věku okolo 22 let zjistila, že většina mužů spálí zhruba 101 kalorií a žen 69 kalorií (uh.. to číslo vyšlo náhodně) při jedné sexuální aktivitě v mírném tempu, trvající přibližně 25 minut, od předehry, po finále.

Tip: Vynásob počet minut sexuální aktivity číslem 4.2 (pokud jsi muž), 3.1 (pokud jsi žena) a zjistíš, kolik kalorií si spálil/a!

 

Dále se v jedné ze studii zjišťovalo, co na to říká naše srdíčko. A zklamání se nekoná. Sex je výborný trénink pro tvé srdce, ale také záleží na intenzitě. V European Heart Journal zprávě se píše následující: "Kardiovaskulární odezva na sex je podobná mírné, středně intenzivní aktivitě v rámci každodenních činností." Doktor Pinzola se vyjádřil, že jedna ze studií dokonce zjistila, že sex (ne masturbace) snižuje systolický krevní tlak (ten odráží sílu, s jakou srdce pracuje a vypuzuje krev do tepen). Dále, že sexuální aktivitou se zvyšuje tvorba oxytocinu, a to zejména u žen, což je spojeno se snížením výskytu mrtvice způsobené vysokým krevním tlakem.

 

Aerobní cvičení různého druhu dokáže zpomalit přirozené stárnutí mozku, snižuje mírné kognitivní poruchy a výskyt stařecké demence. Stačí zdravá dávka cvičení, například i sexuální aktivita. A vliv má i na dlouhověkost! "Více sexu znamená delší život pro muže i ženy, pokud jsou sexuálně uspokojeni."

 

Závěr číslo jedna, týkající se našeho zdraví - sex je zdravý, sex je super a dokonce ani výzkumy těmto tvrzením neodporují, právě naopak (a těch benefitů je ještě více, ale všechny je vypisovat by nebylo moc zajímavé). Ale řekněme si narovinu, i kdyby odporovaly, who cares? Je to přece sex.

 

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

 

Výzkumů, poukazujících na to, zda, respektive jak působí sex/masturbace na svalové přírůstky a testosteron není mnoho (testosteron je významný faktor při budování svalové hmoty). No přece jen se nějaké najdou. Jedna stařičká studie z roku 1998 prokázala, že při a i hodinu po orgasmu, se zvyšuje hladina prolaktinu, což může u některých způsobit ospalost. Z toho můžeme vyvodit, že sex či masturbace těsně před tréninkem nemusí být nejšťastnější volbou, pokud chceme na tréninku lámat rekordy. No je fakt, že velké množství lidí tento proces absolutně nepozoruje, nevnímá, a tak to u nich vůbec neplatí. Jinak řečeno, je to zcela individuální! Co se týká snížení testosteronu, nic takového se nekonalo.

 

Tito výzkumníci zkoumali, zda sex, noc před sportovní aktivitou, negativně ovlivňuje výkon. Zjistilo se, že ne. Dokonce u některých nastalo zlepšení výkonu. Výzkum je však opět poměrně starý (2000) a samotný závěr odborníků říká, že jde o individuální záležitost a někteří lidé nepostřehnou žádný, ani pozitivní, ani negativní dopad na sportovní výkon.
Zde se zkoumala výkonnost mužů na běžícím pásu u těch, kteří měli sex 12 hodin před touto aktivitou a těch, kteří byli před během nasuchu. Opět poměrně identický závěr - žádné rozdíly v aerobním výkonu, pulzu kyslíku nebo hodnotách zátěži myokardu.
I názor lékaře Olshanietzkeho je docela zajímavý: "Věříme, že žena dosáhne lepšího výsledku v sportovních aktivitách po orgasmu! Čím více orgasmů, tím větší šance na vítězství!" Nuže, toto můžeš brát s rezervou, nebo doslova, je to na tobě :-)
Ve studii z roku 2001 se zjistilo, že průměrné hladiny testosteronu byly zvýšeny u těch mužů, kteří byli méně sexuálně aktivní. Něco podobného vyšlo najevo i zde - sexuální neaktivita nevedla k neuroendokrinními změnám, ale vedla k zvýšené produkci testosteronu u mužů.
V každém případě vidíme, že o negativním dopadu není absolutně řeč.

 

Jeden z nejznámějších trenérů, Mark Rippetoe, se vyjádřil k otázce, zda sex/masturbace negativně ovlivňuje sílu, takto: "Ano, je to tak. Nikdy nedělej ani jedno ani druhé! Ne, pokud chceš být silný jako býk. Je to jediný důvod, proč jsem přestal soutěžit. Pokud jde o vědu, zeptej se sám sebe, znám nějakou porno hvězdu, která dřep 270kg?" Neměj strach, samozřejmě jen trolloval chlapce na startingstrength fóru.

 

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

 

Všichni moralisti, zachovejte paniku! Jdeme si přiblížit další část, která souvisí se sexem - ejakulát. Lidský ejakulát obsahuje asi 50% bílkovin. Některé studie naznačují, opakuji, jen naznačují, že vegetariáni můžou mít chuťově o něco lepší ejakulát, protože vyloučením masa se snižuje koncentrace kyseliny močové ve spermiích. Pořádná intervence ale nebyla vykonaná, tak problematiku chutě nechejme bokem, toto není proteinový shake. Je pravděpodobné, že některé doplňky výživy nebo potraviny můžou měnit chuť spermií, ale na toto téma není dostatek výzkumu.

 

Nutriční hodnoty, wait.. wut?

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

Jedna nadílka obsahuje 6mg tuků, 11mg sacharidů a až 171mg bílkovin. Takže jak nebudeš vědět, čím doplnit kalorie... no dobře, toto se sem nehodí... Obsahuje maličké množství fruktózy, vodu, kyselinu askorbovou, kterou znáš spíš pod názvem vitamín C, kyselinu citrónovou, vitamín B12, různé enzymy, poměrně dost zinku, hořčík, magnézium, železo atd...

Uvedená čísla jsou založena na hrubých průměrech ze studie, která řešila fyzikální a chemické vlastnosti spermií, publikované v roku 2005. Některé zdroje však uvádí ne 0,7, ale 3 až 7 kalorií, ale makronutrienty jsou velmi podobné těm, na obrázku výš, což po jednoduchém prepočtu (na základě pravidla 4-4-9), který už znáš díky článku o kaloriách, vyjde opět jen cca 0,7 a ne 5 nebo víc, jak někteří tvrdí.

 

Závěr číslo dvě, týkající se svalů, výkonu a síly - naneštěstí, i při této problematice platí, že neurobiologie je velmi komplexní a zatím, na co někteří lidé mohou reagovat pozitivně ve smyslu zlepšení cvičení, energie, testosteronu a podobně, jiní mohou zůstat letargičtí a mnozí zase nepozorují žádný dopad. Jak jsi mohl pozorovat, výzkumy nejsou při této problematice dokonalé a navíc, mnohé z nich jsou poměrně staré. V každém případě, můžeme to asi uzavřít. Sex nemá žádné negativní vlivy na naše svaly, výkonnost a sílu. Na tom se shoduje i většina relevantních výzkumů. Jediné, co stojí za uvážení, je sexuální aktivita těsně (cca hodina) před sportovním výkonem. V tom případě se některé výzkumy shodují, že nemusí jít o nejlepší volbu. No i tak, jde o sex, koho by zajímaly výzkumy? Make love!

 

Jaký vliv má sex na svaly, zdraví a cvičení?

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.