Sobota 21. 7. 2018 svátek má Vítězslav, Vítězslava

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.

Hmatatelná hudba už nefrčí. Streamovací služby poprvé v historii předčily prodeje cédéček

Je možné, že za několik desítek let už skončí prodej klasických kompaktních disků, které zažily v 90. letech obrovský boom? Americký trh má vcelku jasné odpovědi.

19. březen 2015, 18:57
19. březen 2015, 18:57

Je možné, že za několik desítek let už skončí prodej klasických kompaktních disků, které zažily v 90. letech obrovský boom? Americký trh má vcelku jasné odpovědi.

Myslím, že nebudu přehánět, když řeknu, že většina mladých dnes málokdy sáhne po fyzickém nosiči. Existují zkrátka mnohem pohodlnější alternativy, ať už mluvíme o streamovacích službách, mezi kterými bezpochyby kraluje Spotify nebo o digitálních nákupech alb a písniček, jako jeden příklad za všechny lze uvést třeba iTunes. Tuhle skutečnost si už dobře uvědomuje většina vydavatelství, a tak dává posluchačům na výběr z obou možností. Klasici šáhnou po hmatatelném cédéčku, ostatní zaplatí kartou a stáhnou si hudbu do počítače nebo mobilního zařízení. Samozřejmě nesmíme zapomínat na vinyly, kterým jsme věnovali velkou pozornost už v rozhovoru nebo v samostatném článku. Někdy se však nepochopitelně stává, že umělec (resp. jeho vydavatelství) jednoduše neposkytne možnost digitálního nákupu, a tak se nevyhnutelně vystavuje velkému množství nelegálních stažení (například kvůli poštovnému z jiné země nebo prosté lenosti posluchače).

 

Hmatatelná hudba už nefrčí. Streamovací služby poprvé v historii předčily prodeje cédéček

 

No a která že frakce posluchačů vůbec převládá? Asociace amerického hudebního průmyslu (RIIA) má jasno. Výdělky streamovacích služeb ($1,87 miliard) za uplynulý rok 2014 „těsně" převýšily tržby plynoucí z prodeje kompaktních disků ($1,85 miliard). Pokud se podíváme na konkrétní procentuální změny, zjistíme, že výdělky streamovacích služeb (předplatné, reklamy, ...) poskočily o 29 %, zatímco obrat pramenící z prodeje CD klesl o 12,7 %. Z dalších poskytnutých dat je jasné, že Spotify a spol. postupně obírají o procentuální podíl i stále největšího účastníka amerického hudebního trhu, digitální stahování. Tržby z digitálních stažení alb a písní klesly o 8,7 % na 2,58 miliardy dolarů

 

Dočkáme se v budoucnu toho, že bude většina lidí poslouchat hudbu skrz předplatné určité služby, nebo díky neomezenému přístupu, jež bude doprovázen reklamami? Ano, stoprocentně. Jsem o tom zcela přesvědčen.
ředitel digitálního trhu společnosti Universal Music Group, Robb Wells

Předčí v letošním roce tržby streamovacích služeb tržby digitálních downloadů?

Hmatatelná hudba už nefrčí. Streamovací služby poprvé v historii předčily prodeje cédéček

 

Za zmínku určitě stojí i vinyly, které zažívají skutečné povstání z relativně mrtvých. Ze všech forem hudby se dočkaly největšího procentuálního nárůstu, a to o úctyhodných 49 %. Z toho plyne další zajímavá statistika. Gramofonové desky se poprvé od roku 1987 podílely dvojciferným procentem na podílu ve sféře fyzických nosičů. V roce 2014 tvořily desky přesně 14 % trhu s „hmotnou" hudbou.

 

Počet posluchačů, kteří si v minulých letech zaplatili předplatné, aby měli přístup ke své oblíbené hudbě

Hmatatelná hudba už nefrčí. Streamovací služby poprvé v historii předčily prodeje cédéček

 

I když mi po dobu psaní článku hrála hudba z premium verze Spotify, dovolím si odhadnout, že je velmi možné, že kompaktní disky nebudou poslední formou hudebních fyzických nosičů. Mnohem větší šance dávám vinylům, po kterých šahá stále více a více hudebních maniaků, ale i běžných posluchačů, kteří chtějí okusit, jak poslouchali hudbu jejich předci. A co vy? Preferujete digitální služby, díky kterým si můžete vzít svou hudbu, kam je chcete, nebo si děláte sbírku oblíbených nahrávek na poličce?

Jak si obstaráváš svoji hudbu?
Stahování alb
166 hlasů
Streamování
194 hlasů
CD
45 hlasů
Vinyly
19 hlasů
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse2 komentáře
nebo odeslat jako anonym
2 komentáře
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
ja20. březen 2015, 15:49

pak si nestěžujte že to jde všechno do p**i když co se vám líbí nepodpoříte

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
asdagadsad20. březen 2015, 19:20

pff ked si myslis ze hmatatelna hudba je v pici tak ty si v pici moj

0 Odpovědět · Nahlásit
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.